თბილისი-რუსთავის 6,5 კმ-იან მონაკვეთზე მოძრაობა გადაერთო
თბილისი-რუსთავის ავტომაგისტრალის 6.5-კილომეტრიან მონაკვეთზე გზის მარჯვენა (ფონიჭალა-რუსთავის) მიმართულებით ასფალტ-ბეტონის საფარის დაგება დასრულდა და პარალელურად სატრანსპორტო ნაკადის ძველი გზიდან ახალ გზაზე გადართვა მოხდა. აღნიშნულ პროცესს, საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრი დავით შავლიაშვილი, მუნიციპალური განვითარების ფონდის აღმასრულებელი დირექტორი გიორგი ამაშუკელი, აზიის განვითარების ბანკის ურბანული განვითარების უფროსი სპეციალისტი ბერტრან გოალუ, ქალაქ რუსთავის მერი დავით ჯიქია და ქვემო ქართლის სახელმწიფო რწმუნებული პაატა ხიზანიშვილი დაესწრნენ.
აღსანიშნავია, რომ გზის გადართვა აღნიშნულ მონაკვეთზე დროებით მოხდება. კერძოდ, მაგისტრალის მარჯვენა მხარეს, ავტოსატრანსპორტო საშუალებებისთვის ორმხრივ რეჟიმში მოძრაობა იქამდე გაგრძელდება, ვიდრე ძველ გზაზე ცემენტ-ბეტონის საფარის დაგება არ დასრულდება. შემდეგ კი თბილისი-რუსთავის ავტომაგისტრალზე მოძრაობა ცალმხრივ რეჟიმში განხორციელდება. თბილისი-რუსთავის ავტომაგისტრალის 6,5 კმ-იან მონაკვეთზე გზის გადართვის საკითხები საპატრულო პოლიციასთან არის შეთანხმებული.
პროექტის დასრულების შემდეგ, თბილისიდან რუსთავამდე გზის დაფარვა 15 წუთში იქნება შესაძლებელი, გადაადგილება კი მაქსიმალურად უსაფრთხო და კომფორტული გახდება. პროექტის ფარგლებში ავტომაგისტრალზე აშენდება გზაგამტარები, სატრანსპორტო კვანძები, მიწისქვეშა, სატრანსპორტო და საფეხმავლო ხიდები, მოეწყობა ტროტუარები. ზემოთ ჩამოთვლილი ინფრასტრუქტურის განვითარების შემდეგ კი, თბილისი-რუსთავის გზა სრულად განტვირთავს ამ მიმართულებით ორმხრივ მოძრაობას. თბილისი-რუსთავის ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის სიგრძე 17.4 კმ-ია და სირთულის გათვალისწინებით, სამ განსხვავებულ მონაკვეთად იყოფა. პირველი 4 კმ-იანი მონაკვეთი - საქალაქთაშორისო ავტოსადგურიდან რესტორან „მარაბდამდე“ გრძელდება. მეორე მონაკვეთი - ფონიჭალის მჭიდროდ დასახლებული ტერიტორიაა - სიგრძით 6,8 კმ. აღნიშნულ მონაკვეთზე მდინარე მტკვრის გასწვრივ ახალი, დაახლოებით 2 კილომეტრის სიგრძის ურბანული ტიპის შემოვლითი გზის მშენებლობა იგეგმება. მესამე 6,5 კმ-იანი მონაკვეთი ფონიჭალის დასახლების გასასვლელთან იწყება და რუსთავის ავტობაზრობასთან დასრულდება. ამ ეტაპზე, პირველი და მესამე მონაკვეთების მშენებლობა მიმდინარეობს,რომლის ღირებულებაც 88 761 128,95 ლარს შეადგენს. სამუშაოებზე 250-მდე ადამიანია დასაქმებული, მათ შორის უმეტესობა ადგილობრივი მოსახლეა.
რაც შეეხება მეორე მონაკვეთს, მისი დეტალური პროექტის მომზადება დასრულებულია და აზიის განვითარების ბანკშია გადაგზავნილი. აღნიშნულ მონაკვეთზე სამშენებლო ტენდერი 2015 წელს გამოცხადდება.